niedziela, 17 stycznia 2016

Modna i już! Moda w PRL

Muzeum Narodowe i wystawa o modzie, zestaw idealny.Byłam już dwukrotnie, każdą dobrą ekspozycję muszę obejrzeć kilka razy. Niuanse, szczegóły często mi uciekają,zwłaszcza kiedy mam ograniczony czas, nie jestem w stanie się odpowiednio skupić i myślami przenieść do poprzedniej epoki.
Czas na mój mały elaborat, wyjątkowo pozytywny, ale jak zawsze szczery.
Po pierwsze primo twórcy dobrze zaaranżowali przestrzeń. Chronologiczny układ, krótkie,treściwe opisy i zdjęcia w tle, które współtworzą klimat i to dzięki nim łatwiej poczuć ducha tamtych czasów.
Ekspozycja jest bogata i różnorodna. Nie trzeba pilnie śledzić mody, żeby zauważyć jak bardzo aktualne trendy powiązane są z przeszłością. Gumowe sandałki, proste mini sukienki, przeszyte srebrną nicią, hippisowska torebka (teraz nazwiemy ją "boho"), letnie kombinezony - niby aktualnie "on top", a to wszystko już było, zmieniła się skala i prawdopodobnie jakość wykonania.
Na wystawie swoje miejsce znalazła "Moda Polska", polecam poświęcić chwilę na obejrzenie czarno-białych filmów, bezbłędnie oddają klimat. Barbara Hoff i jej Hoffland. Jestem załamana upadkiem tej firmy, może byłaby to konkurencja dla zagranicznych sieciówek? Coś naszego, polskiego wśród powielanych wzorów, kolorów i trendów, które już mnie przytłaczają.


 Bluzka z mapy, sukienka z linek spadochronowych - Polki były kreatywne i zaradne, a czasy powojenne nie sprzyjały modzie, ze względów oczywistych.
 Wybrałam te rzeczy i fragmenty wystawy, które najbardziej mi się podobają  i chętnie widziałabym je w swojej szafie. Momentami ciężko uwierzyć, że to nie ubrania z nowej kolekcji Inditexu. Enjoy!







 Jedyna męska rzecz na wystawie, płaszcz z futrzanym kołnierzem. Szukam takiego ;D







 Sukienka po lewej stronie 10/10





 Wystawę można obejrzeć do 17.04.2016 w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego w Krakowie.
W poniedziałki muzeum jest nieczynne,wystawę można zobaczyć od wtorku do soboty w godzinach 10-18, a w niedzielę do 16. Bilet normalny kosztuje 15 zł, ulgowy 9.

21 komentarzy:

  1. świetna sprawa! :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post :)
    Ja już obserwuje :)

    behappybyib.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczaki, to w Krakowie, a ja nic nie wiem! Niedopuszczalne, muszę to zobaczyć na żywo, bo pięknie wygląda na zdjęciach *-*

    Mój blog - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa wystawa! Trzeba przyznać ze niektóre elementy PRLowskiej mody wyglądały bardzo dobrze, i myśle że spokojnie mogłyby się wpasować w obecne trendy :) /Mikołaj

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią obejrzałabym tę wystawę na żywo *.*
    świetne zdjęcia ♥

    zapraszam do nas w wolnej chwili :)
    http://shutupanddancewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. W takich ubraniach to bym sobie pochodziła :D
    http://olexia-olexia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie podoba mi się moda, która była w tamtych czasach. Każdy ma swój gust.
    Pozdrawiam,annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawie to wygląda!
    ~best-frieend.blogspot.com zapraszam do siebie~

    OdpowiedzUsuń
  9. wydaje mi się, że tacy prości ludzie w tamtych czasach nie byli za bardzo obeznania w modzie, ale taka wybiegowa mi jak najbardziej się podobała, kojarzy mi się z takim kiczem, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu ;)
    http://tylkomnie-czytaj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Super to wygląda lecz moda w tamtych czasach była strasznie dziwna. :)

    Obserwujemy?:*
    http://evelinololove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. cudne sukienki, zdjęcia 10 i 11 rewelacyjne <3
    mój blog: klik

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym wybrać się na taką wystawę :) Buziaki.

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna wystawa. Taki minimalizm jest cudowny, buźka :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdyby to było bliżej mnie chętnie bym się tam wybrała. Bardzo ciekawa i fajna wizualnie wystawa. Miła dla oka no i o oczywiście super temat - moda!

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie przygarnęłabym do siebie te cudeńka ahh. Bardzo dobry wpis, gorąco zapraszam do mnie (dopiero zaczynam) (: http://impossiblew.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń